Ostatnie dekady to lawinowy rozwój sektora usług, masowy rozwój procesów i mnogość rozwiązań. Obszar ten jest ogromny pod względem liczby realizowanych operacji, co w powiązaniu z rosnącą kompleksowością i potencjałem automatyzacji, wymaga bardzo skrupulatnego podejścia do projektowania procesów oraz ich ciągłej optymalizacji. Koncepcyjnie, sytuacja jest analogiczna do obszaru wytwórczego, jednak narzędziowo i operacyjnie wymaga ona zbudowania innego podejścia i metod.
Specyfika sektora usług, w odróżnieniu do obszarów wytwórczych, to:
- wielofunkcyjność i wielokrotne przekazywanie informacji i dokumentów,
- brak ciągłej wizualizacji przepływu (operacje wykonywane są głównie w systemach IT i workflow),
- brak namacalnego defektu (defekty nie są natychmiast widzialne, jak dzieje się to w przypadku wytwarzanych produktów),
- problemy są mało widoczne ze względu na ukryte, wielokrotne naprawianie,
- dzięki technologii, większość danych jest dostępna, ale nieadekwatnie wizualizowana i analizowana.
Proponowany program szkoleniowy celuje dokładnie w te specyficzne punkty i przygotowuje specjalistów, liderów zespołów i managerów, do projektowania i optymalizacji procesów serwisowych. Oferowane szkolenie pozwala:
- zdiagnozować proces przy użyciu Value Stream Mapy, specjalnie przygotowanej do analizy procesu serwisowego,
- zmapować proces przy użyciu Cross Functional Map,
- doskonale obnażyć marnotrawstwo,
- przygotować procesy do automatyzacji i robotyzacji.
Karty kontrolne IMR oraz systemy wielopoziomowej analizy zmienności to efektywny sposób na analizę dużej ilości danych w celu podejmowania kluczowych decyzji. Oferowane narzędzia naprawy np. Yamazumi chart do balansowania pracy specjalistów oraz techniki poziomowania zamówień, pomagają optymalizować zdiagnozowane problemy.
Cały zestaw koncepcji i narzędzi realizowany w dwóch sesjach pozwoli wydajnie i skutecznie diagnozować, usprawniać i optymalizować procesy usługowe.
ZAPYTAJ O SZKOLENIE: TEL:+48 783 191 353 KONTAKT@E-OPEX.PL |
szkolenia@e-opex.pl
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
- Pomoc trenera przy definiowaniu projektu GB
- Możliwość konsultacji z trenerem w trakcie szkolenia, w przerwie pomiędzy sesjami oraz przez 2 miesiące po zakończeniu warsztatów
- Książkę Nowa ekonomia, W. Edwardsa Deminga ? tłumaczenie polskie
- Egzamin certyfikacyjny OpEx Six Sigma Green Belt
- Szkolenie prowadzone przez trenera z certyfikacją Six Sigma Master Black Belt
- Komplet materiałów szkoleniowych
- Dodatkowe materiały szkoleniowe uzależnione od indywidualnych potrzeb uczestnika
- Login i hasło do Strefy Klienta pozwalające na bezpłatne korzystanie z wielu materiałów dodatkowych
- Przerwy kawowe oraz lunch
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- diagnozować i kwantyfikować przepływ informacji i dokumentów,
- zidentyfikować punkty zapalne i priorytety,
- rozumieć istotę myślenia procesowego w obszarach usługowych/serwisowych,
- przygotować procesy do automatyzacji i użycia robotów,
- analizować wskaźniki KPI i zbierać dane, aby podejmować kluczowe decyzje,
- zbierać dane z procesów przy użyciu próbkowania, jak i analizować meta zestawy danych – big data,
- optymalizować obciążanie specjalistów na stanowiskach pracy,
- planować i balansować zamówienia, aby sprostać wymaganiom klienta i szybko identyfikować problemy,
- testować zmiany procesach w ujęciu wielu zmiennych,
- przeprowadzić pełną reinżynierię procesów od diagnostyki do stanu idealnego.
SESJA I (3 dni) |
FORMA REALIZACJI | ||
---|---|---|---|
Wprowadzenie do Operational Excellence/Lean Six Sigma | wykład | ||
Myślenie procesowe i model SIPOC | wykład | ||
Definicja kluczowych metryk (Y’kow) w procesach serwisowych | wykład + ćwiczenie praktyczne | ||
Definicja operacyjna i ewaluacja systemów pomiarowych dla danych alternatywnych | wykład + ćwiczenie praktyczne | ||
Wprowadzenie do zmienności | wykład | ||
Quinconx | ćwiczenie praktyczne | ||
Numeryczna ewaluacja metryk – karty IMR |
wykład + ćwiczenie praktyczne | ||
Numeryczna ewaluacja metryk – Próbkowanie i Wykresy Pudełkowe | wykład + ćwiczenie praktyczne | ||
Shared Service Data Collection | ćwiczenie praktyczne | ||
Efekty systematyczne w danych serwisowych | ćwiczenie praktyczne | ||
Symulacja Back Office Banking – praktyczne zastosowanie poznanych narzędzi | symulacja | ||
VSM – Value Stream Map w procesach serwisowych | wykład + ćwiczenie praktyczne + case study |
SESJA II (3 dni) |
FORMA REALIZACJI | ||
---|---|---|---|
CFM – Cross Functional Map – analiza marnotrawstwa I przygotowanie procesu do automatyzacji | wykład + ćwiczenie praktyczne | ||
Balansowanie operacji i Yamazumi Chart | wykład + ćwiczenie praktyczne | ||
5S – optymalne wykorzystanie stanowiska pracy i gromadzonych informacji wykład + ćwiczenie praktyczne | wykład + gra | ||
Poziomowanie zamówień i Hejunka Board w serwisie | wykład | ||
Reinżynieria procesu i budowanie stanu przyszłego | wykład + ćwiczenie praktyczne | ||
Testowanie zmian – filozofia DOE | wykład | ||
Planowanie DOE dla procesów serwisowych | wykład + studium przypadku | ||
Eksperyment Pełnoczynnikowy | wykład + ćwiczenie praktyczne | ||
Analiza DOE i wyników testów (Minitab) | ćwiczenie praktyczne | ||
Przegląd projektów |
Zapraszamy również na inne nasze szkolenia.
Sprawdź również: Szkolenia Six Sigma i warsztaty tematyczne oraz OpEx Six Sigma Black Belt.