OpEx Six Sigma Green Belt dla sektora usług
Serdecznie zapraszamy na warsztaty na poziomie Green Belt dedykowane specjalnie sektorowi usług
- Strona główna
- Szkolenia
- Szkolenia Six Sigma
- OpEx Six Sigma Green Belt dla sektora usług
OpEx Six Sigma Green Belt dla sektora usług
Ostatnie dekady to lawinowy rozwój sektora usług, masowy rozwój procesów i mnogość rozwiązań. Obszar ten jest ogromny pod względem liczby realizowanych operacji, co w powiązaniu z rosnącą kompleksowością i potencjałem automatyzacji, wymaga bardzo skrupulatnego podejścia do projektowania procesów oraz ich ciągłej optymalizacji. Koncepcyjnie, sytuacja jest analogiczna do obszaru wytwórczego, jednak narzędziowo i operacyjnie wymaga ona zbudowania innego podejścia i metod.
Szkolenie dedykowane
sprawdzi się kiedy potrzebujesz przeszkolić większą grupę pracowników
Szkolenie OTwarte
najlepsza opcja do przeszkolenia jednego
lub kilku pracowników
OpEx Six Sigma Green Belt dla sektora usług – szkolenia otwarte
Klasa 01/2025
Sesja I: 8-10 IV 2025
Sesja II: 14-16 V 2025
Cena netto: 7 900 pln
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Przy zgłoszeniu na 30 dni przed rozpoczęciem warsztatów, oferujemy rabat w wysokości 10%!
Co znajdziesz w cenie szkolenia
- Pomoc trenera przy definiowaniu projektu GB
- Możliwość konsultacji z trenerem w trakcie szkolenia, w przerwie pomiędzy sesjami oraz przez 2 miesiące po zakończeniu warsztatów
- Książkę Nowa ekonomia, W. Edwardsa Deminga ? tłumaczenie polskie
- Egzamin certyfikacyjny OpEx Six Sigma Green Belt
- Szkolenie prowadzone przez trenera z certyfikacją Six Sigma Master Black Belt
- Komplet materiałów szkoleniowych
- Dodatkowe materiały szkoleniowe uzależnione od indywidualnych potrzeb uczestnika
- Przerwy kawowe oraz lunch
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- diagnozować i kwantyfikować przepływ informacji i dokumentów,
- zidentyfikować punkty zapalne i priorytety,
- rozumieć istotę myślenia procesowego w obszarach usługowych/serwisowych,
- przygotować procesy do automatyzacji i użycia robotów,
- analizować wskaźniki KPI i zbierać dane, aby podejmować kluczowe decyzje,
- zbierać dane z procesów przy użyciu próbkowania, jak i analizować meta zestawy danych – big data,
- optymalizować obciążanie specjalistów na stanowiskach pracy,
- planować i balansować zamówienia, aby sprostać wymaganiom klienta i szybko identyfikować problemy,
- testować zmiany procesach w ujęciu wielu zmiennych,
- przeprowadzić pełną reinżynierię procesów od diagnostyki do stanu idealnego.
Plan szkolenia
SESJA I (3 dni)
- Wprowadzenie do Operational Excellence/Lean Six Sigma - wykład
- Myślenie procesowe i model SIPOC - wykład
- Definicja operacyjna i ewaluacja systemów pomiarowych dla danych alternatywnych - wykład + ćwiczenie praktyczne
- Wprowadzenie do zmienności - wykład
- Quincunx: ćwiczenie praktyczne pokazujące dlaczego tak ważne jest rozróżnienie pomiędzy zmiennością naturalną a specjalną
- Numeryczna ewaluacja metryk – karty IMR - wykład + ćwiczenie praktyczne
- Numeryczna ewaluacja metryk – Próbkowanie i Wykresy Pudełkowe - wykład + ćwiczenie praktyczne
- Shared Service Data Collection - ćwiczenie praktyczne
- Efekty systematyczne w danych serwisowych - ćwiczenie praktyczne
- Symulacja Back Office Banking – praktyczne zastosowanie poznanych narzędzi
- VSM – Value Stream Map w procesach serwisowych – wykład + ćwiczenie praktyczne + case study
SESJA II (3 dni)
- CFM – Cross Functional Map – analiza marnotrawstwa I przygotowanie procesu do automatyzacji - wykład + ćwiczenie praktyczne
- Balansowanie operacji i Yamazumi Chart - wykład + ćwiczenie praktyczne
- 5S – optymalne wykorzystanie stanowiska pracy i gromadzonych informacji - wykład + ćwiczenie praktyczne
- Poziomowanie zamówień i Hejunka Board w serwisie - wykład
- Reinżynieria procesu i budowanie stanu przyszłego - wykład + ćwiczenie praktyczne
- Testowanie zmian – filozofia DOE - wykład
- Planowanie DOE dla procesów serwisowych - wykład + studium przypadku
- Eksperyment Pełnoczynnikowy - wykład + ćwiczenie praktyczne
- Analiza DOE i wyników testów (Minitab)
- Przegląd projektów
Zarezerwuj miejsce już teraz
Wypełnij formularz kontaktowy a my Skontaktujemy się z tobą w celu przedstawienia pełnej oferty i rezerwacji miejsca
SIX SIGMA GREEN BELT dla sektora usług
Specyfika sektora usług, w odróżnieniu do obszarów wytwórczych, to:
- wielofunkcyjność i wielokrotne przekazywanie informacji i dokumentów,
- brak ciągłej wizualizacji przepływu (operacje wykonywane są głównie w systemach IT i workflow),
- brak namacalnego defektu (defekty nie są natychmiast widzialne, jak dzieje się to w przypadku wytwarzanych produktów),
- problemy są mało widoczne ze względu na ukryte, wielokrotne naprawianie,
- dzięki technologii, większość danych jest dostępna, ale nieadekwatnie wizualizowana i analizowana.
Proponowany program szkoleniowy celuje dokładnie w te specyficzne punkty i przygotowuje specjalistów, liderów zespołów i managerów, do projektowania i optymalizacji procesów serwisowych. Oferowane szkolenie pozwala:
- zdiagnozować proces przy użyciu Value Stream Mapy, specjalnie przygotowanej do analizy procesu serwisowego,
- zmapować proces przy użyciu Cross Functional Map,
- doskonale obnażyć marnotrawstwo,
- przygotować procesy do automatyzacji i robotyzacji.
Karty kontrolne IMR oraz systemy wielopoziomowej analizy zmienności to efektywny sposób na analizę dużej ilości danych w celu podejmowania kluczowych decyzji. Oferowane narzędzia naprawy np. Yamazumi chart do balansowania pracy specjalistów oraz techniki poziomowania zamówień, pomagają optymalizować zdiagnozowane problemy.
Cały zestaw koncepcji i narzędzi realizowany w dwóch sesjach pozwoli wydajnie i skutecznie diagnozować, usprawniać i optymalizować procesy usługowe.