Shopfloor Management
Shopfloor Management to koncepcja zarządzania produkcją, która kładzie nacisk na usprawnianie procesów u podstaw, angażując w tym celu pracowników oraz liderów produkcji.
- Home
- Trainings
- Lean Manufacturing trainings
- Shopfloor Management
Shopfloor Management
Shopfloor Management (SFM) is a Lean approach to production management focused on process improvement at the source with involvement of all employees and team leaders. The base for SFM is measurable process data, so all management decisions can be based on real facts from the process. SFM involves all the levels of management thus communication is improved what results in better problem solving. Main components of SFM are:
Transparent visualization of indicators and plan realization status helps to improve quality and effectiveness of management. Info Centres on the shopfloor provide the means to implement it. They should be clear and available. Frequent update of data in info centre should be organized in the way, that it not create a burden for employees and the data should be clear for everybody.
After the training participants will be able to:
- define Lean principles for production management,
- identify measures and indicators for visualization,
- use SFM tools in practice.
Plan szkolenia
- Definicje i korzyści płynące z zastosowania Shopfloor Management, etapy wdrażania - wykład + dyskusja
- Narzędzia diagnostyczne: Shopfloor Management Assessment, analiza dnia pracy, zarządzanie zebraniami - wykład + dyskusja + przykłady
- Narzędzia planowania: dziennik produkcyjny, system coachingu, Taktyczny Plan Wdrożenia - wykład + dyskusja + przykłady
- Narzędzia wdrożeniowe: Centrum Informacyjne (wizualizacja wskaźników, zarządzanie ludźmi), kontrola procesu (T-card), ustrukturyzowany proces rozwiązywania problemów - wykład + dyskusja + przykłady
- Przykłady wdrożeń - dyskusja
Would you like to receive an offer for this training?
Fill out the contact form and we will contact you as soon as possible.
