Jedynie organizacje, które posiadają zdolność uczenia się, są w stanie osiągnąć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Sposobem na jej zdobycie jest program OpEx Six Sigma – najskuteczniejsza metodologia zdobywania, rozwijania i wykorzystywania wiedzy o procesach i produktach.
KORZYŚCI OSIĄGANE PRZEZ KLIENTÓW DZIĘKI WDROŻENIU PROGRAMU OPEX SIX SIGMA
Rozwiązywanie chronicznych problemów (90%) ? Six Sigma jest jedynym sposobem rozwiązania problemów, które nie zostały rozwikłane od dłuższego czasu.
Zwiększenie zysku (60%) ? w typowym przedsiębiorstwie koszty złej jakości powodują spadek sprzedaży rzędu 10-20%. Jeżeli zredukujemy je o połowę, zysk przedsiębiorstwa może zostać podwojony ? szkolenie z zakresu Six Sigma pozwala osiągnąć 60% tej poprawy.
Lojalność klienta (50%) ? lojalność klienta to coś więcej niż tylko jego zadowolenie. 5% wzrost tej wartości zwykle powoduje zwiększenie zysku o 35-120%. Dzięki Six Sigma można osiągnąć więcej niż tylko wspomniane 5%, poprzez koncentrację na jakości nie tyle samej w sobie, ale po to, aby spełnić wymagania klienta.
Poprawa jakości (70%) ? spośród wszystkich technik poprawy jakości, jedynie dzięki Six Sigma można osiągnąć przełomowe rezultaty.
Zwiększenie niezawodności (30%) ? Six Sigma (a w szczególności techniki związane z DoE) wykorzystane w metodach MEOST to krok milowy w poprawie niezawodności.
Redukcja kosztów (50%) ? dzięki zarządzaniu opartemu na faktach, Six Sigma to jedna z najefektywniejszych metodologii redukcji kosztów w różnych obszarach przedsiębiorstwa.
Redukcja czasu cyklu (30%) ? Six Sigma jest podstawowym warunkiem redukcji czasu cyklu i pracy z metodami Lean Manufacturing.
Redukcja powierzchni (30%) ? dzięki efektywnym technikom testowania, Six Sigma pomaga redukować wąskie gardła i problemy jakościowe, dzięki czemu nie ma konieczności wykorzystywania przestrzeni na zapasy, kontrolę i naprawę produktów.
Poprawa projektu (40%) ? użycie technik Six Sigma (zwłaszcza techniki DoE) na etapie projektowania, jest jedyną słuszną drogą uniknięcia problemów jakościowych zarówno w procesie produkcyjnym, jak i na rynku.
Rozwój dostawców (60%) ? rozwój dostawców w dużej mierze zależy od ich zdolności zaadoptowania rozwiązań klienta w zakresie zwiększania jakości i redukcji kosztów. Six Sigma jest podstawą obu tych zagadnień.
Podniesienie morale pracowników (50%) ? nic nie frustruje pracowników bardziej niż nieefektywne sposoby rozwiązywania problemów. Z drugiej strony, nie ma większych powodów do radości, niż posiadanie skutecznych i prostych narzędzi, które pozwalają ten cel osiągnąć. Six Sigma to efektywna metoda przywracająca dumę i zadowolenie w miejscu pracy.
ETAPY WDRAŻANIA PROGRAMU OPEX SIX SIGMA
TYPOWE ELEMENTY PROGRAMU OPEX SIX SIGMA
-
Analiza potrzeb klienta
Dzięki ocenie stanu wyjściowego potrafimy zrozumieć potrzeby i oczekiwania naszych klientów i efektywnie wspierać cele biznesowe organizacji. Powiedz nam co chcesz osiągnąć, my dobierzemy odpowiednie metody i wspólnie ustalimy sposób pomiaru efektywności działań. -
Budowanie struktury i kultury organizacyjnej: rozwój kadry menadżerskiej, tworzenie kultury rozwiązywania problemów
Program ciągłego doskonalenia można wprowadzić z sukcesem tylko wtedy, gdy jest on wspierany przez zarządzających. Najwyższe kierownictwo i kadra menadżerska muszą mieć świadomość swojej roli i odpowiedzialności w tym procesie. Ich głównym zadaniem jest ciągłe wsparcie działań projektowych i egzekwowanie wypracowanych rozwiązań. -
Szyte na miarę szkolenia i warsztaty dla wszystkich szczebli organizacji oraz doradztwo w trakcie pierwszych projektów
Oferta OpEx Group obejmuje m.in.: szkolenia dla najwyższego kierownictwa, warsztaty OpEx Six Sigma Black Belt i OpEx Six Sigma Green Belt oraz szkolenia tematyczne (szczegółowe informacje). -
Praca w projektach
Praca w projektach jest integralną częścią programu szkoleniowego. W sytuacji idealnej wszystkie projekty są ściśle powiązane z najważniejszymi celami biznesowymi organizacji. Największą zaletą dobrze zdefiniowanych i wspieranych projektów jest:- możliwość praktycznego zastosowania nowej wiedzy przez pracowników,
- możliwość zobaczenia na przykładzie własnej pracy siły programu OpEx Six Sigma,
- osiągnięcie wymiernych sukcesów, dzięki którym następuje natychmiastowy zwrot inwestycji w rozwój programu,
- przekonanie niedowiarków i opornych dzięki rozwiązaniu problemów wcześniej uważanych za nierozwiązywalne.
-
Tworzenie kultury ciągłego doskonalenia w organizacji
Wykształcenie wewnętrznych Black Beltów, zakończenie pierwszych dużych projektów Six Sigma i zbudowanie wewnętrznej struktury programu OpEx to nie koniec drogi do ciągłego doskonalenia. Po zakończeniu tego etapu współpracy, konsultanci OpEx Group pozostają w kontakcie z klientem, służąc szybką pomocą (telefon, e-mail) wewnętrznym specjalistom, jeśli napotkają problemy w swoich projektach. Dzięki temu zapewniamy ciągły rozwój przeszkolonych pracowników i pomoc w doskonaleniu organizacji. Dążymy do sytuacji, w której wewnętrzny program Six Sigma rozwija się bez udziału konsultantów zewnętrznych.