Program OpEx Six Sigma
Poznaj korzyści płynące z wdrożenia programu OpEx Six Sigma
- Strona główna
- Partner na drodze do doskonałości operacyjnej
- Program OpEx Six Sigma
Jedynie organizacje, które posiadają zdolność uczenia się, są w stanie osiągnąć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Sposobem na jej zdobycie jest program OpEx Six Sigma – najskuteczniejsza metodologia zdobywania, rozwijania i wykorzystywania wiedzy o procesach i produktach.
Do osiągnięcia końcowego sukcesu potrzebne są:
Korzyści osiągane przez klientów dzięki wdrożeniu programu
- Element listy #1
Rozwiązywanie chronicznych problemów (90%) – Six Sigma jest jedynym sposobem rozwiązania problemów, które nie zostały rozwikłane od dłuższego czasu.
Zwiększenie zysku (60%) – w typowym przedsiębiorstwie koszty złej jakości powodują spadek sprzedaży rzędu 10-20%. Jeżeli zredukujemy je o połowę, zysk przedsiębiorstwa może zostać podwojony ? szkolenie z zakresu Six Sigma pozwala osiągnąć 60% tej poprawy.
Lojalność klienta (50%) – lojalność klienta to coś więcej niż tylko jego zadowolenie. 5% wzrost tej wartości zwykle powoduje zwiększenie zysku o 35-120%. Dzięki Six Sigma można osiągnąć więcej niż tylko wspomniane 5%, poprzez koncentrację na jakości nie tyle samej w sobie, ale po to, aby spełnić wymagania klienta.
Poprawa jakości (70%) – spośród wszystkich technik poprawy jakości, jedynie dzięki Six Sigma można osiągnąć przełomowe rezultaty.
Zwiększenie niezawodności (30%) – Six Sigma (a w szczególności techniki związane z DoE) wykorzystane w metodach MEOST to krok milowy w poprawie niezawodności.
Redukcja kosztów (50%) – dzięki zarządzaniu opartemu na faktach, Six Sigma to jedna z najefektywniejszych metodologii redukcji kosztów w różnych obszarach przedsiębiorstwa.
Redukcja czasu cyklu (30%) – Six Sigma jest podstawowym warunkiem redukcji czasu cyklu i pracy z metodami Lean Manufacturing.
Redukcja powierzchni (30%) – dzięki efektywnym technikom testowania, Six Sigma pomaga redukować wąskie gardła i problemy jakościowe, dzięki czemu nie ma konieczności wykorzystywania przestrzeni na zapasy, kontrolę i naprawę produktów.
Poprawa projektu (40%) – użycie technik Six Sigma (zwłaszcza techniki DoE) na etapie projektowania, jest jedyną słuszną drogą uniknięcia problemów jakościowych zarówno w procesie produkcyjnym, jak i na rynku.
Rozwój dostawców (60%) – rozwój dostawców w dużej mierze zależy od ich zdolności zaadoptowania rozwiązań klienta w zakresie zwiększania jakości i redukcji kosztów. Six Sigma jest podstawą obu tych zagadnień.
Podniesienie morale pracowników (50%) – nic nie frustruje pracowników bardziej niż nieefektywne sposoby rozwiązywania problemów. Z drugiej strony, nie ma większych powodów do radości, niż posiadanie skutecznych i prostych narzędzi, które pozwalają ten cel osiągnąć. Six Sigma to efektywna metoda przywracająca dumę i zadowolenie w miejscu pracy.
Typowe elementy programu
1. Analiza potrzeb klienta
2. Budowanie struktury i kultury organizacyjnej: rozwój kadry menadżerskiej, tworzenie kultury rozwiązywania problemów
3. Szyte na miarę szkolenia i warsztaty dla wszystkich szczebli organizacji oraz doradztwo w trakcie pierwszych projektów
4. Praca w projektach
możliwość praktycznego zastosowania nowej wiedzy przez pracowników,
możliwość zobaczenia na przykładzie własnej pracy siły programu OpEx Six Sigma,
osiągnięcie wymiernych sukcesów, dzięki którym następuje natychmiastowy zwrot inwestycji w rozwój programu,
przekonanie niedowiarków i opornych dzięki rozwiązaniu problemów wcześniej uważanych za nierozwiązywalne.