Szkolenia Six Sigma
Six Sigma to obok Lean Manufacturing jedna z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych metodologii poprawy jakości i produktywności. Pozwala ona stworzyć przewagę konkurencyjną, zredukować zmienność w procesach i przede wszystkim zbudować trwałe fundamenty poprawy.
- Strona główna
- Szkolenia
- Szkolenia Six Sigma
Co to jest Six Sigma?
Six Sigma to baza ciągłego doskonalenia procesów i eliminacji występujących w nich błędów. Zdobycie wiedzy w tych obszarach to kluczowy krok na drodze do aktywnego uczestnictwa w rozwiązywaniu codziennych problemów firmy, a także skutecznego zarządzania organizacją i zespołem.
Six Sigma to metodyka zarządzania jakością, która koncentruje się na redukcji zmienności procesów i eliminacji defektów/błędów. Dzięki temu pozwala osiągnąć najwyższe standardy operacyjne i dostarczyć wartość dla klienta. Six Sigma to ciągłe doskonalenie zarówno procesu, jak i jego wyników, przy jednoczesnym obniżaniu kosztów ponoszonych przez organizację. Znajduje ona zastosowanie w wielu branżach, nie tylko produkcyjnych, ale także usługowych.
Sprawdź naszą ofertę
Szkolenia Six Sigma w OpEx Group
Wprowadzamy zmiany kulturowe na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa,
które znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w wynikach finansowych organizacji

Six Sigma – charakterystyka szkolenia
Szkolenia Six Sigma – korzyści
Six Sigma – certyfikacja Green Belt i Black Belt
Charakterystyka szkolen
Wprowadzenie do OpEx Six Sigma dla managerów — to szkolenie Six Sigma przedstawia założenia metodologii, jednocześnie pokazując, jakie korzyści płyną z wdrożenia jej w organizacji. Podstawowym czynnikiem osiągnięcia sukcesu przez program, jest zrozumienie i wspieranie go przez kadrę zarządzającą. Managerowie i kierownicy muszą poznać swoją rolę w procesie ciągłego doskonalenia, którą jest nie tylko nadzór nad projektami, ale także stałe wsparcie aktywności i egzekucja wypracowanych rozwiązań.
Six Sigma White Belt – są to warsztaty wprowadzające, trwające 1 dzień. Uczestnicy szkolenia poznają podstawowe narzędzia, koncepcję zmienności oraz, w oparciu o realne przykłady, siłę metodologii Six Sigma.
Six Sigma Yellow Belt – warsztaty trwają 3 dni. Obejmują nie tylko wprowadzenie do Six Sigma, ale także mapowanie procesów, użycie kart kontrolnych do monitorowania wyników i rozwiązywania problemów, badanie składników zmienności oraz systemów pomiarowych. Jest to świetne szkolenie dla operatorów i pracowników linii produkcyjnej, a także dobra baza wyjściowa dla dalejszej edukacji.
Six Sigma Green Belt — są to warsztaty zdecydowanie bardziej zaawansowane niż poprzednie poziomy. Uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę obejmującą statystyczne sterowanie procesem, SPC (Statistical Process Control) i projektowanie eksperymentów (DoE), a także poznają techniki analizy procesów, umożliwiające identyfikację i eliminację przyczyn problemów. Mimo wielu narzędzi zawartych w planie kursu, należy pamiętać, że Six Sigma Green Belt to ciągłe doskonalenie – na pierwszym planie powinien być sposób myślenia. Nauczenie się samych narzędzi nie daje tak naprawdę nic. Praktyka jest dla nas najważniejsza. W cenę wliczone są konsultacje mailowe i telefoniczne z trenerem, który pomaga stworzyć plan działania i przeprowadzić pierwszy projekt Green Belt. Po ukończeniu szkolenia masz możliwość certyfikacji, która również zawarta jest w koszcie szkoleń.
Lean Six Sigma Green Belt dla sektora usług – koncepcyjnie, jest to szkolenie analogiczne to poprzedniego, ale w przeciwieństwie do obszaru procesów produkcyjnych, usługi wymagają innego podejścia narzędziowego i operacyjnego. Sektor ten charakteryzuje wielokrotne przekazywanie informacji, brak ciągłej wizualizacji przepływu, brak namacalego defektu, a także fakt, że dzięki technologii, większość danych jest dostępna (zwykle jednak błędnie wizualizowana i analizowania). W tym szkoleniu łączymy doskonałość operacyjną i Lean Six Sigma. Poza koncepcją zmienności, wprowadzamy mapowanie strumienia wartości, analizę marnotrawstwa, 5S, balansowanie operacji, poziomowanie zamówień, hejunka board itp. To szkolenie Lean Six Sigma Green Belt to świetny wybór dla pracowników administracji, centrów usług wspólnych, specjalistów HR i sektora bankowego, liderów zespołów, managerów, pracowników działów zakupów i sprzedaży, itp. Po ukończeniu kursu, tak jak w przypadku innych szkoleń, jest możliwość uzyskania certyfikacji. Certyfikat Lean Six Sigma stanowi świetną bazę na rynku pracy i jest honorowany na całym świecie. W formie dedykowanej prowadzimy również warsztaty Lean Six Sigma Black Belt. Ze względu na poziom zaawansowania i różnorodność sektora usług, plan metod i poszczególnych narzędzi Lean Six Sigma, które przedstawimy na szkoleniu, doprecyzowujemy indywidualnie z klientem.
Six Sigma Black Belt — są to warsztaty zaawansowane. Są one znacznie szersze i bardziej szczegółowe w porównaniu do tych na poziomie Green Belt. Osoba z certyfikacją Black Belt pełni kluczową rolę w optymalizacji procesów na poziomie całej organizacji. Jej najważniejszą cechą jest umiejętność uczenia się. Same narzędzia, nawet najbardziej widowiskowe, nic nam nie powiedzą. Kluczem jest zbierać i analizować informacje tak, żeby powiększały naszą wiedzę o produktach i procesach oraz dawały podstawę do zarządzania opartego na faktach. Six Sigma Black Belt to 16 dni intensywnej pracy nie tylko w trakcie szkolenia, ale także w przerwach pomiędzy sesjami. Integralną częścią jest prowadzenie projektów i to na ich podstawie można podejść do certyfikacji. Ukończenie warsztatów Six Sigma Black Belt pozwala nie tylko na rozwiązywanie trudnych problemów, ale celem szkolenia jest także przekazanie wiedzy, która pozwoli na wsparcie projektów prowadzonych na poziomie Green Belt.
Korzyści
Zarówno Green Belt, jak i Black Belt mają możliwość realnego wpływania na poprawę jakości procesów w firmie. Wiedzą, jak identyfikować źródła problemów, dokonywać ich analizy oraz wdrażać skuteczne rozwiązania naprawcze. Dzięki temu organizacje, które inwestują w program Six Sigma, mogą liczyć na znaczne oszczędności finansowe, wynikające z eliminacji marnowania zasobów i poprawy efektywności operacyjnej oraz umiejętności pozwalające przygotować optymalny plan kontroli procesu bez względu na charakter działalności.
Dodatkową zaletą szkoleń Six Sigma jest nabycie umiejętności pracy w zespole, zarządzania projektami oraz komunikacji na różnych szczeblach organizacyjnych. Te kompetencje są niezwykle cenne w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym i pozwalają uczestnikom lepiej radzić sobie z wyzwaniami w ich codziennej pracy.
Dzięki wdrożeniu programu Six Sigma, nasi klienci nie tylko rozwiązali chroniczne problemy dotyczące swoich procesów, ale także zwiększyli zyski. Zła jakość może powodować znaczący spadek sprzedaży, dlatego wymaga szybkiego działania. Dodatkowo, dzięki Six Sigma (a w szczególności DOE) można znacząco zwiększyć niezawodność.
Nic nie frustruje bardziej, niż nieefektywna praca. Six Sigma poprzez dostarczenie skutecznych i prostych narzędzi osiągnięcia celu, przywraca także zadowolenie i podnosi morale pracowników.
Six Sigma jest również podstawą rozwoju dostawców. Pozwala redukować wąskie gardła i zmniejsza potrzebne zapasy. W połączeniu z Lean Management jest również narzędziem niezbędnym przy redukcji czasu cyklu.