Szkolenie Problem Solving
Dowiedz się więcej o szkoleniu dotyczącym rozwiązywania problemów
- Strona główna
- Szkolenia
- Szkolenia Six Sigma
- Szkolenie Problem Solving
Rozwiązywanie problemów
Jakie cechy potrzebne są do skutecznego rozwiązywania problemów? Czy jest to ugruntowana wiedza teoretyczna i doświadczenie, sprawdzone procedury postępowania, silne umiejętności statystyczne, a może umiejętność podejmowania decyzji na podstawie intuicji? Kluczową cechą jest zadawanie właściwych pytań oraz pozwolenie, aby sterowały one naszą pracą. Kiedy właściwe pytania zostaną zadane, znalezienie odpowiedzi jest często tylko formalnością. W pozostałych przypadkach, potrzebna jest umiejętność zbierania i analizy danych.
Podejście do rozwiązywania problemów nie jest funkcją ilości narzędzi i technik, które znamy. Skuteczność zależy przede wszystkim od sposobu wnioskowania. Standardy są tu raczej intelektualne niż proceduralne. Problemy, które rozwiązujemy są różne i różne muszą być również metody obserwacji, zadawania pytań czy testowania. Sposób, w jaki inżynierowie podchodzą do rozwiązywania problemów, powinien zależeć od konkretnej sytuacji. Zastosowanie tych czy innych narzędzi nie powinno być celem samym w sobie, ale zostać niejako wymuszone konkretną sytuacją i zadanym pytaniem.
Szkolenie dedykowane
sprawdzi się kiedy potrzebujesz przeszkolić większą grupę pracowników
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą:
- rozumieli podstawy koncepcji Six Sigma,
- znali warunki konieczne do osiągnięcia sukcesu przy wdrażaniu programu,
- potrafili dostrzec możliwości optymalizacji i doskonalenia procesów,
- rozumieć konieczność i wagę działań doskonalących,
- potrafili stosować narzędzia doskonalenia procesów w praktyce.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- planować zbieranie danych w taki sposób, aby odpowiadały one na konkretne pytania dotyczące procesów (plany próbkowania),
- analizować zebrane dane w sposób praktyczny, graficzny i ilościowy,
- używać Kart Kontrolnych zarówno w sposób pasywny (monitorowanie procesu) jak i aktywny (rozwiązywanie problemów w procesie),
- zbadać i ocenić system pomiarowy,
- zaplanować eksperyment (wybór czynników i ich poziomów oraz odpowiedniej do sytuacji strategii eksperymentu),
- przeprowadzić eksperyment,
- przeanalizować eksperyment (praktycznie, graficznie i ilościowo) oraz na tej podstawie wyciągnąć praktyczne wnioski,
- przeprowadzić wszystkie niezbędne analizy za pomocą programu Minitab.
Chcesz otrzymać ofertę na to szkolenie?
Wypełnij formularz kontaktowy a my skontaktujemy się z tobą jak najszybciej.